28. 12. 2012

Today I killed it

Tak se mi včera i dnes podařilo na 100% splnit svůj plán přípravy do francouzštiny, a to i přes to, že jsem vstávala trestuhodně a ostudně pozdě, lehce jsem prokrastinovala a byla na koncertě v kostelíku. Abych se stihla jakš takš připravit na zkoušku, potřebuju každý den zdolat: 2-3 gramatická témata, 2 témata slovíček, 100% denního učiva na Cyber Teachers, alespoň jeden poslech a jako malý bonus každý večer jeden francouzský film. Na rozdíl od francouzských seriálů je dobrých francouzských filmů požehnaně. Dnes měl být na programu Joyeux Noël, ale protože pan Darcy souhlasil, že by byl ochoten ho se mnou zkouknout a dnes nepřijde, přehodnotím plány a podívám se na Jeux d’enfants. Guillauma Caneta si tam užiju tak jak tak a tady navíc jako bonus Marion Cotillard, takže paráda. Pro každý den mám taky v rozvrhu napsanou jednu odměnu, takže se to fakt oplatí. A ten pocit, když opravdu udělám, co jsem si naplánovala, no jéje! To je krása! Ono to učení není nikdy tak strašné, jak se zprvu zdá, jen to chce překonat počáteční odpor a opravdu se do toho ponořit. Mě dělá dobře si to nejdřív trochu rozplánovat, připravit si materiály, protože jinak se nemůžu tak úplně soustředit (já vím, je to vlastně prokrastinace, ale když mám všechno uspořádané, opravdu se mi pracuje líp).
Jen jedna věc mi trochu  vadí. A vůbec to nemá co dělat s fráninou, se zkouškama ani s ničím podobným. Totiž, když už je pan Darcy tady a nejsme spolu, jsem z toho rozhozená. Jak odjel, stýskalo se mi, bylo mi smutno, bála jsem se. Postupně jsem si ale zvykala, osamostatňovala se a nakonec mi ta samostatnost dělala moc dobře. Pan Darcy je zpátky ani ne týden a já už zase cítím, jak tu odhodlanost a samostatnost pomalu ztrácím. Při vší rozumnosti jsem ráda, že nejsme pořád spolu, potřebujeme každý pracovat na vlastních projektech a učit se své, na filmech na večer se taky těžko shodujeme (konečně musíme začít striktně uplatňovat to pravidlo, že se budeme ve výběru střídat a nebudeme se snažit o kompromisy), navíc už se taky nutně potřebuju zkrášlit a co je pro to lepší, než večer o samotě? No jenomže vysvětlujte to mý hrudi, kde se to jaksi divně svírá a vysvětlujte to mýmu mozku, kterej má pocit, že je fakt děsně moc ohroženej a že by potřeboval, aby jeho podřízený tělo někdo objal a ochránil (a to ta má hloupá hlava nebere v úvahu, že při mé výbušnosti bych to asi byla já, kdo by se šel první rvát s potenciálními útočníky). Fock it. Nešlo by to, abych se cejtila tak nějak jako vyváženě? Co, Vesmíre? Já vím, asi chci příliš. Musím si to sama nějak srovnat a nastolit si rovnováhu. Equilibrium. Ale o dost hůř se to dělá, než vymejšlí.
Jinak se pomalu připravuju na nějakou sumáž roku 2012 a přemýšlím nad úkoly do roku příštího. Vždycky je prostor pro zlepčení, což?
A ještě momentka z dneška - po nádherném koncertě v románském kostelíku na Větrné Hůrce, který prý založili Cyril s Metodějem, se pomalu snášela na vísku tma, foukal vítr a za kopcem mizelo poslední oranžové světlo. Ve vzduchu to bylo přímo nabité magií okamžiku, poslední zbytečky tónů a sdíleného tichého nadšení se nesly kamsi do dálky. Hrozně bych si chtěla tyhle chvíle schovat do kapsy v krabičce od sirek a pak je čas od času vytáhnout, očichat a v těch nejvzácnějších okamžicích znovu procítit. 
A nakonec? Benátky jsou asi dost creepy. Jestli vám nestačí tohle video, přečtěte si Silou svého zraku od Tima Powerse. Ten už vás přesvědčí.

6 komentářů:

  1. Obdivuju tvou důslednost a závidím plán :-) Já jsem chaotik tělem i duší a ačkoliv mě to štve, nemůžu si pomoct. A tak tápu, nervuju se a na poslední chvíli často zjišťuju, že se ani nemám z čeho učit.
    I když v rámci krátícího se času do odevzdání bakalářky jsem si jakous takous představu o tom, co kdy a jak udělala...jenže nestíhám a místo toho brouzdám tady :-) No nic, jdu se vrátit k osobnostní charakteristice žen ohrožených domácím násilím :-)
    Hezký večer! Mimochodem, ta závislost na mužské přítomnosti je asi geneticky zakódovaná, takže bych si z toho nic nedělala ;-) i když to rozčarování nad ztrátou těžce vydobité samostatnosti chápu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, Baru, a hned další den jsem samozřejmě vše nestihla, protože jsem naprosto neplánovaně vyrazila s panem Darcym na procházku, která se značně protáhla :D. A jinak já taky v ostatních předmětech dost tápu, třeba 4. mám odevzdávat esej k intenzivce ještě ze září a ani nevím, jak má být vlastně dlouhá :D. Ono se to nějak poddá, doufám.
      A máš asi pravdu, že to bude zakódováno geneticky, snad se mi to ale podaří nějak vybalancovat :-).

      Vymazat
  2. Panejo! Jak dovedeš něco dělat? O prázdninách? Nechápu! Trochu závidím. A především držím pěsti, ať stejným tempem pokračuješ i nadále.
    Což mi připomnělo, že takové L'Enfant Sauvage od Truffauta by tě tématem mohlo zaujmout. On vůbec Truffaut je takový celkem dobrý ... většina jeho filmů je sice na stejné vlně - pořád totéž. Ale tenhle vybočuje, stejně jako 451°Fahrenheita a Les deux anglaises et le continent :o)

    A viděla jsi film Equilibrium? Jeden z mých oblíbených :o)

    Luce, jak začne semestr tak budete s panem Darcym zase spolu na kupce v Brně? To pak bude objímání do aleluja, ne? I když chápu, že vědomí toho, že ho máš konečně doma, a přesto nejste spolu, musí být úděsné! Aspon malinké procházky by to chtělo, hmm?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš jak, Mono, sice jsem si sestavila plán, co dělat, když z frániny rupnu, ale raději udělám vše proto, abych ho nemusela použít :D. A moc děkuju za tipy na filmy, jméno samozřejmě znám, ale tvorbu vůbec, tak se těším na objevování :-). A Equilibrium jsem taky neviděla, mám veliké resty (ale zase se mám stále na co těšit).
      A jojo, v semestru budeme už zase spolu v Brně a jako klasicky se téměř nebudeme vídat a když, tak se budeme zády k sobě každý učit to své, no klasika :D. Ale procházka zrovna včera byla, bylo to moc fajn :-).

      Vymazat
  3. Líbí se mi, jak i učení dokážeš podat jako velmi příjemnou záležitost :) První dva lednové týdny se budu (muset) rovněž takhle odměňovat formou španělských filmů, abych se zas rychle dostala do španělského uvažování.

    V létě jsme se Zuz řešily něco podobného - její chlap zase na půl roku odjel do Číny a můj začal pracovat v našem městě, ale dojížděl z Ostravy (fakt jsem nechtěla, aby přespával u nás, je to hnusné, ale možná jsem to už vysvětlovala jinde/jindy, zkrátka měla jsem pádné důvody). Takže Zuz se se svým mužem viděla sotva přes Skype a já se svým vždycky vpodvečer na cudné procházce. Takže být s ním jen takhle bylo možná ještě více frustrující, než nevidět se s ním vůbec. Je tady, ale není... Chci tedy říct, že tě chápu a že vám oběma přeju, abyste už mohli být co nejvíce spolu a užívat si společné chvíle a navázat opět na to krásné souznění duší :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když už není vyhnutí, Steli, je přeci nutné vzít to za ten správný konec! :-) Ono je to i docela příjemné se takhle studijně odměňovat, ne? Navíc mě třeba francouzské filmy přijdou jako velmi příjemné osvěžení mezi vší tou anglo-americkou produkcí, ty filmy mají úplně jiný feeling. Věřím, že pro španělskou kinematografii to platí taktéž :-).
      A máš přesně pravdu, to je tady, ale nejsme spolu je takové divné, nepříjemné. Ale asi to byla jen chvilková večerní slabost, teď už mi to zase až tak nevadí :-). Krásné souznění duší, to zní tak velebně a honosně ... ale koneckonců, proč ne? Včera při sledování rošťáren Rémiho Gaillarda jsme rozhodně duševně souzněli! :-)

      Vymazat