13. 11. 2012

Neplaš!

Ježišmarja, ježišmarja, panika, panika, panika! Jen tak mezi řečí a nezávazně jsem prohodila, že mám docela dost volného času a že bych mohla chodit brigádničit ke známému do jeho obchodu. Fakt jsem netušila, že mi za necelý týden zavolá, jestli bych mohla druhý den na osmou ráno. No, mohla, takže zejtra brzká vstávačka a hurá zarábat. Jenže nebyla bych to já, abych hned nezačala plašit - co když tam něco zesloním? Co když tam něco nezesloním a domluvíme se na trvalejší spolupráci? Co když nebudu stíhat se školou? Co když mě to tam nebude bavit? Na přesdsržku, já vím. Snažím se zhluboka dýchat a racionálně si vysvětlit, že jsem tam ještě ani nebyla, takže jsou mé obavy poněkud předčasné. A takhle to mám se vším. Kdykoli odpovídám na nějaký inzerát o práci, hned plaším - a co když mi to nepůjde, a co když tam na mě budou zlí, ... Co když na to nebudu mít? Co když se dobrovolně cpu někam, kde nemám co dělat? A většinou mám takový vnitřní pocit, že nemám co dělat vůbec nikde. Taky to tak máte? Podobně se to pak opakuje s dalšími změnami, o kterých se musím nějak rozhodnout, ale jakmile jde o práci - tedy o to, že já bych měla něco pro někoho dělat a dostat za to peníze - je to nejhorší. Ale dosti fňukání. Ono už to nějak dopadne.

A jináč? Zavináč. Plazím se šnečím tempem stezkou reading weeku, která jest lemována povinnostmi tu více tu méně příjemnými. Neplním plány, ale jako vždycky by mohlo být hůř. Alespoň jsem dneska stihla trochu ranního protahování a hodit oko na research paper do korpusové lingvistiky. No potěš koště. Když jsem viděla vzor, pomyslela jsem si něco o tom, že jsem asi na téhle škole velkým omylem a jak je možné, že ten omyl trvá už třetí rok. Sakva, už si zase stěžuju a fňukám, že? No co se dá dělat, někdy to tak prostě je. Asi mě ta zítřejší brigáda rozhodila natolik, že už vidím všecko ostatní poněkud zkresleně. Ech. Co víc říct? Snad jen, že se těším, až vypadnu z práce, pustím si na uklidnění díl nějaké té romantické minisérie, chvíli počtu Tennanta z Wildfell Hallu a pak usnu. S trochou štěstí mě dvakrát až třikrát za noc nevzbudí rachot a světlo z chodby (fakt už bych si měla přivézt nějakou těsnící deku) a tím pádem budu svěží a plná energie a brigo-dopoledne zvládnu levou zadní. No ne?

5 komentářů:

  1. Dýchej, holka, hlavně dýchej!!!
    To bude dobrý ... oni ti řeknou, co máš dělat. Všechno ti to poví a kdybys čistě náhodou něco pokonila, nebude oheň na střeše, protože tam přece budeš poprvé! Věř mi :o)

    "A většinou mám takový vnitřní pocit, že nemám co dělat vůbec nikde. Taky to tak máte?" - nejen při prvních pohovorech a prvních dnech v práci, ale permanentně ve škole, no a taky "doma" Tak buď v klidu, sama v tom nejsi ... máš najednou pocit, jako bys vlastně nic neuměla a vůbec netušíš, co budeš dělat a všechno ti připadá složité a všichni lidé tisíckrát chytřejší než ty ... jo, to znám. Přejde to. Docela pomáhá, když se seznámíš s někým/nebo znáš někoho na nižší úrovni než jsi ty - zvedá to sebevědomí. Mně třeba těší fakt, že i když nejsem hvězda-student, mám spoustu spolužáků, kteří jsou far faaaar za mnou :D Stejně jako ty se cítí spoustu lidí, možná dokonce všichni - jde o to, nedát to na sobě znát. Držím pěsti, Luci!

    OdpovědětVymazat
  2. Tak přeji pevné nervy! :-)
    Ale úplně ti rozumím. Moje nervová soustava dostává řádně zabrat před jakýmkoliv krokem do neznáma...má-li to být krok placený, je to o to horší a potýkám se se stejnými pocity nejistoty a hluboké deprese z toho, že na to přeci nemám!!! :-)

    Právě smolím odpovědi na tvé otázky :-) Tak jsem zvědavá, co z toho vyleze... :-)

    Hezký večer!

    OdpovědětVymazat
  3. Máme. Pro mě prostě ideální práce je překladatel = sama si vybrat prostředí, timing, čas na kafe, na oběd. Jenže to budu muset mít veliké štěstí...

    OdpovědětVymazat
  4. Luci, to si piš, že takhle to máš většina lidí! Jenom takoví ti arogantní egocentrici nakráčejí do nové práce sebevědomě jako bohové. A takové my přece nejsme a nechceme být, no ne? ;) Každý pokorný jedinec má obavy a pochyby. Ale ty jsi šikovná a za chvilku se zapracuješ, vždyť tě známe :o)

    OdpovědětVymazat
  5. Děvčata, děkuji za podporu a dodání příjemného pocitu sounáležitosti!
    Mona: Jojo, vždycky to potěší, když vidím, že někdo má mezeru tam, kde já to vím. Ale všichni víme, jak je tohleto srovnávání záludné a nebezpečné ...
    Bára: Všechno je špatné, ale jak jsou za to peníze, je to ještě horší. Asi k nim tady v ČR máme pořád nějakej nezdravej přístup nebo co.
    Aranel: Mluvíš mi z duše. Zrovna jsem nad tím přemýšlela, jak moc by se mi to líbilo ... ale klidně bych to zevšeobecnila, být si sobě vlastním šéfem zní prostě lákavě, i když je za tím lecky mnohem víc práce, odříkání a starostí než otročit pro někoho.
    Stela: Pravdu díš! Nikdo nechce být namachrovaný egocentrik! :D

    OdpovědětVymazat