20. 12. 2014

Doma


Home, sweet home. Prosinec, to byla zatím hoňka z místa na místo, spousta práce, spousta rozčilování, ale taky spousta moc hezkých zážitků. Jenže aby to člověk všecko moh vstřebávat, je potřeba si dát na chvíli pauzu - a po celém tom ulítaném semestru ji potřebuju jako sůl. Není nad to, když se můžu vrátit domů, kde mám svůj pokoj a svatý klid. Kde se například neválí po zemi ponožky a spodní prádlo, kde nejsou krámy roztahané, kam se člověk jen podívá, kde nemusím čekat ve sprše 5 minut, až poteče teplá voda, kde je pračka, kde mi nikdo neleze do pokoje, když spím nebo se snažím pracovat, kde nezakopávám v předsíni o boty, kde nám nepadá věšák na kabáty, kde neslyším, když se někdo koupe a ráno při vstávání nikoho nebudím, . . . well, I guess you get my meaning. Prostě už jsem byla z toho všeho naprosto vyčerpaná, rozčilená, zbytečně protivná a to před Vánocama nechceš (a vlastně ani jindy ne). Takže tu teď sedím za svým stolem, požitkářky sleduju, jak se nad lesem táhnout mraky, usrkávám čaj a přemýšlím, jak nejlépe vyplnit ten úžasný klidný volný čas, co mám dneska k dispozici.
Taky jsem udělala zásadní objev - už vím, proč někteří lidi nemají rádi Jane Austenovou. Ona je totiž naprosto geniální pozorovatelka lidských povah a leckdy uhodí hřebíček na hlavičku. Posuďte sami:

  • 'Selfishness must always be forgiven you know, because there is no hope of a cure.' Mansfield Park
  • 'A lady's imagination is very rapid; it jumps from admiration to love, from love to matrimony in a moment.' Pride and Prejudice
  • 'Those who do not complain are never pitied.' Pride and Prejudice
  • 'How quick come the reasons for approving what we like!' Persuasion
  • 'There are people, who the more you do for them, the less they will do for themselves.' Emma
  • 'My sore throats are always worse than anyone's.' Persuasion
  • 'Next to being married, a girl likes to be crossed in love a little now and then. It is something to think of.' Pride and Prejudice
Věřím, že pokud si tohle přečte někdo, kdo si tyhle věci o sobě odmítá přiznat, rád knihu odhodí do kouta a Austenovou pomluví, že píše o romantické slátaniny. Nebudu tvrdit, že na mě leccos taky nepasuje, ale většinou si to alespoň přiznám a zasměju se nad tím (nebo mám chuť si vrazit facku, přijde na to).

Jo a víte, co mi udělalo za poslední dobu úplně největší radost? Naprosto nečekaně jsem od babičky dostala nový povlečení na postel, nádherný, ve studených odstínech modré, přesně takový, jaký mám ráda. A dokud jsem si ho nepovlékla a nepoložila vedle něj pyžamo, které jsem si od pana Darcyho vybrala k svátku (s ledníma medvědama, le bear polar in-you-face!), nedošlo mi, že spolu NAPROSTO DOKONALE LADÍ! Pure happiness! Teď je každý uléhání k spánku malej svátek a věřím, že mě tahle kombinace jen tak nepřestane bavit a těšit. Dokumentární foto snad po novém roce, protože mě ze samý spokojenosti ani nenapadlo tu krásu zvěčňovat.

A protože je zvykem, že tu bejvá buď obrázek nebo písnička, tak se dneska rozšoupnu a dám sem obojí. Enjoy!

Žádné komentáře:

Okomentovat