27. 3. 2015

Jarní melodie

Člověk by se ničím neměl užírat příliš dlouho. Jak pod minulým příspěvkem trefně poznamenala Aranel, však ono se to nějak dá. Přišel čas přestat obsessovat (jo, jasně, dalo by se to slovíčko přeložit, ale tohle naštěstí není překladatelskej blog a prostě mám pocit, že českým slovesem nedovedu vyjádřit to, co se mi v hlavě děje, když se v ní uhnízdí problém, se kterým si nevím rady), je třeba jarního úklidu, tentokráte nikoli ve skříních a na policích, ale v mozkovně. Odlehčíme, vyvětráme, zčerstva naplánujeme a dále necháme proudit vzduch a melodie. Zařadíme také taneční terapii jako podpůrný prostředek pro psychickou pohodu (Vidíte tu aliteraci? Kurňa, evidentně ve mě dříme umělec!). Jaro už se jen tak netetelí ve vzduchu, jeho příchod už nikdo nepopře a to je jasný signál k radostnému pučení.
Potěšilo mě, že jsem si letos ten příchod jara tak trochu oslavila, (i když teda společně s další půlkou našeho města, bez toho bych se i obešla) otvírá se u nás totiž supr trupr ekobioloukl "Centrum zelených vědomostí", na první jarní den se slavnostně přestřihla páska u vchodu, děti předvedly něco lidových tanců a hlavně, hlavně zahrál můj oblíbený genlteman Ondřej Havelka se svými Melody Makers. Úžasný to bylo!
Svatej Patrik je vlastně taky jarní svátek, že jo. Ten na Dělňáku se moc povedl a nejvíc mě potěšilo, že se nás vypravila celá partička anglistů, dobře jsme si zatančili, i když teda uznávám, že při mý výšce si zvolit za partnera někoho, kdo má 193 cm, nota bene na waltz/mazurku, nebyl úplně nejpraktičtější nápad. Ale zatančili jsme si pěkně, i popilo se, ale jen tak do nálady, prostě ideální průběh večera. A protože Dálach, kteří nám hráli k tanci i k poslechu, nemají na YT žádné pořádné video, dám vám se místo toho můj nový objev, kterého se můžu uposlouchat.
Vůbec jsem si teď nacpala MP3 samým folkem (balfolkem? traditional music? fakt nevim, prostě dobrou muzikou.), po dlouhé době jsem se zase zaposlouchala do Flook a překvapilo mě, jak strašně je to skvělá muzika. Z jejich valčíků na mě dýchl jarní vzduch osvěžený jemným deštěm a i když mě za to asi ostatní nebudou mít rádi, začala jsem si strašně moc přát, aby začalo pršet, alespoň na chvilinku. Dneska dopoledne cestou do knihovny se mi to splnilo. Jarní deštíky (i slejváky, ale o těch jindy) jsou veskrze prospěšné, pomáhají růst, osvěžují vzduch a nalévají krev do žil.
Ve středu jsme si zašly s děvčaty doplnit endorfiny na Starou Pekárnu, beztak už jsme tam dlouho nebyly a cidre jsme pily naposledy před . . . týdnem? To si žádalo nápravu! Těšily jsme se na tancování, na to bohužel moc nedošlo, protože židle. Nemá cenu se k tomu vyjadřovat více, prostě - když už zvu TANEČNÍ kapelu, tak pro tanečníky taky nechám plac, ne? Třeba příště. Každopádně ba.fnu byli skvělí. Úžasní. Kúpily jsme si CDčko a dostaly k tomu placku a taky info o tom, že už se beztrestně můžeme začít těšit na letošní Gouel Erwan, což bez váhání plníme a do půlky května nebudeme jásat nad ničím jiným! Bretaň a bal folk nás prostě baví!

A protože nás baví teda ta Bretaň, tak jsme se tam byly podívat. B. slavila narozeniny a co je lepší, než se na narozeniny nacpat něčím výtečným? Tak jsem oprášila svoji francouzštinu a rezervovala nám místo v pravé bretonské palačinkárně, jediné svého druhu (teda aspoň myslím?) v Brně. Kir Breton. Banana split crêpe. Galettka s rajčaty a sýrem a salátem z polníčku s naprosto úžasnou zálivkou. Skoro jsem si připadala, jako kdybych měla narozeniny já. A Vánoce k tomu.

Jaro je prostě krásný, tak si ho užívejte! Co je vaše oblíbená jarní muzika? Slavíte příchod jara? A chodíte někdy tančit?

2 komentáře:

  1. Tak jsem si poslechla všechny a nejvíc se mi líbí Naragonia. Moc pěkné!!! Balfolk je teda hudební žánr, jo? Zajímavé, co se všechno člověk doví :D

    OdpovědětVymazat
  2. Upřímně, ohledně používání pojmu bal folk si pořád ještě nejsem jistá :D. ba.fnu to vzali jako popisek žánru, ale původně to myslím znamenalo prostě lidovou tancovačku, tak já nevím :D.

    OdpovědětVymazat