6. 12. 2013

Hovory s konvicí

Mít po zkouškách je neuvěřitelně osvobozující. Ať už dopadnou jakkoli, vím, že teď mám právoplatné volno a že si nemusím se školou dělat starosti - i kdyby zkoušky nedopadly dobře, v Norsku se druhé termíny nevedou, takže nemá cenu držet ještě znalosti v hlavně nebo opakovat. Je rozhodnuto.
Užívám si proto volna a klidu. Hodně se mi ulevilo po zkoušce ze staroangličtiny, nicméně teď, když už je úplně po všem, přijdu si jako vyměněná. Užívám si každé chviličky, ať už je líná nebo naplněná aktivitou. Co mi za posledních pár dní udělalo radost?
  • procházka k jezeru - je nádherně zamrzlé, chladné a stále tak přitažlivé, jako v létě a na podzim
  • návštěva kamarádky kamarádky na kolejích - učím se neodmítat pozvání a bavit se s lidmi, které skoro neznám a se kterými se už asi nikdy neuvidím - a, světe div se, i takhle setkání jsou neuvěřitelně příjemná, pokud odhodíte ostych a zvládnete být bezprostřední a milí jako s těmi, co již znáte déle
  • mandarinky - jsem na nich závislá, nakupuju je po kilech a ještě je ujídám spolubydlícím
  • vánoční písničky - už je konečně advent, takže můžu protáčet vánoční cd jak se mi zachce, juchů!
  • Monika - tahle moje spolubydlící je pro mě opravdu obrovskou inspirací. Bezprostřední, společenská, inteligentní, přemýšlivá, nadšená, důvěřivá, je to vlna pozitivní energie, kterou se ráda nechám smést kdykoli to jenom jde. 
  • klavír - dnes jsem měla minikoncert pro celé tři posluchačky v aule na kampuse. Jasně, nejsem žádnej Mrvica, ale hraju ráda a vypadalo to, že holky si zase rády něco poslechnou, i když je piano rozladěné a já tam sekám chyby. Aim for perfection, but aim for joy too.
  • Skype - nejgeniálnější vynález. Za poslední týden jsem toho hodně nasykpovala, jen dnes hned tři hovory s mými nejmilejšími. Snažím se čas spravedlivě dělit mezi lidi, co mám aktuálně kolem sebe a ty, kteří jsou ode mě daleko. Snad se mi to daří.
  • Hiddles - fangirling stranou, prostě miluju jeho pozitivní přístup k životu a nadšení, kterým neustále sálá. Jeho životní postoje mi imponují, protože v nich není místo pro přetvářku, faleš, lenost nebo slova "to nejde".
  • Benedict - tak jo, uznávám, tohle je hlavně fangirling. Ale myslím, že na světě je krásněji, když máte pro koho planout, je to tak? Dokud vás to inspiruje a těší, long live the fangirls!
  • žádná rychlovarná konvice - odstěhujivší se spolubydlící si tu svou odvezla a já si teď ohřívám vodu v kastroulu. Je to fajn. Mám čas si mezitím přečíst pár stránek z I Lick My Cheese nebo si oloupat mandarinku. Nebo prostě jenom koukat na tu vodu, jak začíná pomaloučku bublat. Mám na to času dost.
  • Na světě je někdy tak krásně, že se mi z toho zastaví dech.

4 komentáře:

  1. Moc ti přeju tyhle bohulibé úlevné pocity :-)
    Popisuješ to tak živě, že jsem je na chvilku prožívala s tebou :-)
    A gratuluju k hotovým zkouškám! Určitě dopadly dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, moc děkuju! Je to opravdu krásný pocit, tak doufám, že i ty užíváš adventu v relativním klidu a pohodě.

      Vymazat
  2. Luci, mám věru velkou radost, že si už konečně můžeš zase užívat bezzkouškového života, jen tak lenošit, procházet se, bavit se a užívat předvánoční atmosféru :) A samozřejmě ti blahopřeji k bezesporu skvěle zvládnutým zkouškám (a i kdyby nedopadly skvěle, tak to vem nešť, vždyť jsou důležitější věci! ;)) To zamrzlé jezero ti přávidím, tady sice taky mrzne, ale řeka ne a ne se aspoň trošku potáhnout ledem. A k opavskému jezeru se mi zatím moc nechtělo... ale zase při víkendu... vzít termosku s grogem, pořádně se obléct a vydat na delší procházku... To vůbec není špatný nápad, jen kdyby tady na mě nečekala okna na umytí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvěle zvládnuté být nemusí, hlavně aby ale zvládnuté byly, to je nejdůležitější.
      Termoska s grogem a delší procházka zní úplně skvěle. Být tebou, tak neváhám, okna to bez umytí ještě chvíli vydrží, ale pokud je počasí aspoň trochu zvoucí k procházce, byl by hřích toho nevyužít! I když člověk vymrzne, takové procházení po venku je neuvěřitelně posilující a osvěžující! Tak doufám, že ti to vyjde a půjdeš se taky trochu potoulat ;-).

      Vymazat