Dále jsem odpozorovala, že prokrastinace taky značně mění mé uvažování o tom, co dělat. Když naznám, že teď prostě nemůžu vypisovat/drtit slovíčka, protože moje již tak malá mozková kapacita je momentálně naprosto vyčerpána, přemýšlím, co dělat místo toho. Samozřejmě, mohla bych místo drcení slovíček třeba pročíst znovu nějaký handout. Ale říkám si - mám na to plýtvat tu poslední zbylou špetičku soustředění? Nemám si ji raději schovat, dělat něco naprosto neškolního a doufat, že časem nabude? Navíc ten pocit, že nadrtit se slovíčka je nejdůležitější, protože je jich nejvíc a že plýtvat přemýšlením na cokoli jiného by byl vlastně hřích. A tak bezcílně klikám od stránky ke stránce, špehuji facebook, jestli se tam náhodou neobjeví někdo, s kým bych mohla zapříst nenáročnou a obohacující konverzaci, případně si pustím video a nebo aplikuji neúčinnější léčbu na mozkovou vyčerpanost - jdu si dát dvacet. A přitom je okolo tolik činností, kterým bych se mohla věnovat, když už se rozhodnu nešprtat. Ale podvědomí, sviňa vychcaná, se těžko oblbuje a hádat se s ním není radno.
Psaní eseje není o nic lepší. Každý, kdo někdy tvořil akademický text ví dobře, jaká je to práce, pokud to nekončí odevzdáním textu a děj se vůle boží. Přepracovávat text po feedbacku vyučujícího je nesmírně frustrující, o to víc, když někde v koutku tušíte, že má vlastně pravdu. Vypadá to pak většinou tak, že desetkrát píšu a mažu dvě věty, pak je čtvrt hodiny posouvám v rámci jednoho odstavce, jen abych si nakonec uvědomila, že vlastně tak úplně logicky nezapadají a budou se nejlépe hodit do úplně jiné části práce. A nebo že v tom textu vlastně raději vůbec být nemají.
Nechtěla jsem, aby další příspěvek byl opět na téma školní fňukání, ale nedá se nic dělat, tak to prostě je. Když nic, pomáhá mi to sesumírovat si, v čem je konkrétně největší problém a jestli by to všecko nešlo dělat nějak jinak. Učit se slovíčka jinak, než se je drtit v Quizletu, například. Nějaké tipy? Nebo jak jinak se dívat na esej, kterou už mám napsanou, potřebuji ji rozebrat, něco ubrat, něco přidat a pak zase složit dohromady, ideálně tak, aby byla kompaktnější, návaznější a přesvědčivější. Když už nic, mám prostě o čem přemýšlet a kdo ví, nakonec mi třeba tohle fňukání opravdu pomůže najít lepší způsoby, jak se učit.
A pro zlepšení nálady alespoň trochu krásné hudby, ať z toho i vy něco máte.
Milá Fay, v poslední době mi svými články hraješ do noty :-) Ať už doporučením Third Star (musela jsem zkouknout! a jo, taky chci někdy bejt jako chlapi a vykváknout se na to co holky dělaj nebo nedělaj a podniknout něco takovýho :-D ), nebo teď s tou prokrastinací... Hotový neštěstí, tyhlety internety, potřebovala bych počítač, kde by existoval jen Word, a nic jinýho, hlavně ne wifi... Hm, co se týče přepracování eseje, mně většinou pomůže na nějakou dobu na to, co jsem napsala zapomenout, a když to třeba po týdnu znovu otevřu, tak to vidím trochu jinak a opravuje se mi líp...
OdpovědětVymazatTak ti držím palce ať to zvládneš, ono se to nějak poddá :-)
A.
Ani nevíš, milá A., jakou mám radost, že se Third Star líbila a inspirovala. A víš co? Není důvod nezvednout zadek a neudělat si přesně takový výlet! Už nad tím přemýšlím delší dobu, teď mě dost isnpiroval tenhle článek http://www.travelettes.net/a-story-of-romance-travel-and-okcupid/, jak vidno, k cestování není vždycky potřeba narvaná cestovka, tak proč nehodit ruksak na záda a nevyrazit vstříc neznámu? :-)
VymazatS tou prokrastinací bych samozřejmě byla radši, abychom to vůbec řešit nemusely, ale co už. S tím odstupem od eseje máš naprostou pravdu, nechat to uležet opravdu pomáhá. Ještěže jsem tuhle esej začala poctivě už před půlkou semestru, takže si to uležení můžu dovolit :-). Držím palce, ať v boji s prokrastinací vyhráváš, já jsem alespoň místo prohry začala pomalu remízovat :D.