24. 11. 2013

Na vlnách internetu

Už delší dobu jsem si říkala, že bych mohla napsat článek o tom, na které web seriály koukám, protože si myslím, zdaleka nejsou tak populární, jak by si zasloužily. Tak tedy, co stojí za to na youtube okouknout?
Pýcha a předsudek tak, jak by se to mohlo dít dneska. Vtipné, dobře napsané, napínací jako kšandy a velmi hezky posouvající důraz z milostné linky taky na tu sesterskou, ta ženská rivalita a sounáležitost zároveň se mi tam moc líbí. Navíc Socially Awkward Darcy. Co chtít víc? 
Kratší než LBD, o něco méně povedené, ale přesto stále zábavné a nápadité. I kdyby vás náhodou nenadchnul příběh, pořád tam máme kulinářské epizody s Clarou, která se úžasně obléká a v jejím zmrzlinářství si blaženě uženete cukrovku, ani nebudete vědět jak.
Po prvním díle asi budete mít chuť praštit Emmu mezi oči, nicméně, to máte při čtení knížky taky. A dál už to bude jenom lepší a lepší a navíc hlavní muž celého příběhu, Mr. Knightley, se nám představí hned ze začátku a jeho pošťuchování s Emmou nemá chybu.
Wigs je projekt YouTube seriálů věnující se zajímavým ženským hrdinkám. Zatím jsem se dívala na Jan a jsem vcelku nadšená. Je to úplně jiné, než co nabízí výše zmiňované seriály - není to adaptace, účastní se toho vcelku slavní herci (Stephen Moyer, kterého znáte z True Blood, je excelentní), srší to napětím a je to zase úplně jiný typ příběhů.
U Wigs ještě zůstaneme, troufám si totiž tvrdit, že Vanessa and Jan je ještě povedenější, než epizody Jane samotné. Jestli jste někdy chtěli vědět, jak vypadá rychlorandění, nebudete se stačit divit. A krásné taneční číslo na závěr.
Všichni milujeme Wednesday Adamsovou! A co teprve, když Wednesday dospěje, hledá si byt, práci a kluka! Autorka tohohle seriálu to chytla za ten správný konec a dospělá Wednesday je přesně tak chladná, sarkastická a smrtící jako ta malá. Obvzlášť epizoda One Night Stand se povedla - randit s Wednesday chce pořádného chlapa!
E. A. Poe; vlogger. Dovedete si představit něco geniálnějšího? Já ne. Palec hore, Edíku!
Hipsterhood jsem vychvalovala už tak asi trilionkrát, nicméně dobrého není nikdy příliš. Love ... you've probably never heard of it.
A to nejlepší nakonec. Rozpočet na tuhle sérii - nula nula nic. Ale výsledek předčí všechny, které jsem doposud vyjmenovala. Fascinuje mě, kolik různých zajímavých metod a lokací si autoři vybrali k natáčení, tenhle web-seriál je všechno, jen ne statický. Oba hlavní aktéři jsou naprosto úžasní a chemie mezi nimi vás vystřelí na Mars. Minimálně. A pak jsou tu samozřejmě Rochesterovy ponožky ♥.

Na web-sériích mě baví to, že jsou to takové jednohubky, na které si ovšem navyknete ani nevíte jak. Často jsou natáčeny za minimální rozpočet, s úspěchem využívají croudfunding a tohle všecko je často tlačí k novým, zajímavým natáčecím technikám, zkratkám a nápadům. Jak jste si všimli, mám ráda adaptace a baví mě, jak autoři aktualizují příběhy, které jsou populární už víc než sto let. Chce to mít dobrý čuch na to, co je jádrem celého příběhu, a jak to přeložit do dnešní doby pro současného diváka.
Sledujete web-seriály? Které? Co na tenhle nápad říkáte? Doporučíte mi nějaký další?

3 komentáře:

  1. OMFG! Ty jsi prostě naprosto AWESOME!
    Už chápu, proč je tvoje angličtina tam, kde je. Už chápu, co pro tebe znamená být Austenholic.
    KDE na to bereš čas? No jako o web-seriálech slyším jen od tebe, ale zatím jsem to moc nezkoumala.Takže to je hned o důvod víc, proč to napravit. A navíc se mi to perfektně hodí do mé sebevzdělávací nálady.
    Jenom ten ČAS :(

    OdpovědětVymazat
  2. Zatím jsem si pustila poslední video. A mám takovou obavu, že už jsem asi přišla na to, jak si dovedeš najít čas a jaký je skutečný význam slova prokrastinace :D It's gonna be a loooooooooooong trip to Wonderland full of videos like these ones ... School, school, you made me a fool, textbook is my life no more - now I'm a true viewer-whore ........ Ach jo, ta poesie v angličtině mi nikdy moc nešla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Básnička je nejvíc boží!!! ♥ Jinak s časem je to jednoduchý - musíš tu sérii začít sledovat ze začátku, tím pádem ti netrvá dohnat, co už je venku, moc dlouho a pak je to jen jednou dvakrát týdně pár minut, ty videa jsou kraťoučký. A aspoň se je na co těšit, za chvíli jdu zrovna na novou Emmu.
      Jinak určitě to je super způsob, jak cvičit poslech, obohacovat slovní zásobu a navíc většinou to má i souvislost s klasickou anglickou literaturou, takže win-win-win! Ale rozhodně mi za to nepřipisuj žádné zásluhy, awesome jsou ti, kteří tyhle projekty dělají. Tak ať se líbí!

      Vymazat