29. 8. 2013

Welcome to Hipslohood!

Hip(sters) + (O)slo + (neighbour)hood = Hipslohood!
A neříkám to jen tak náhodou. Oslo, to je opravdu ráj hipsterů. Je jich tu plno! A já si to užívám, protože hipsteři, co si budeme povídat, jsou na podívání víc než příjemní. Na jednu stranu mi přijde Oslo jako svěží mladé město - tolik (leckdy vtipného) street artu, moderní architektury, tolik unverzit s tolika studenty! A starají se o nás královsky, co si budeme povídat. Neustále nějaké akce pro študáky, spousta párty (ehm, uznávám, bez toho bych se obešla, ale je fajn, že tady ta možnost je), výlety, na co si jen vzpomenete. Ale hipsterství, zdá se, není záležitost jen mladých. Je to jistě tím, že pobývám v hlavním městě, ale málokdy tu potkáte takové ty životem znavené a utahané čtyři- a více -cátníky (podrobný popis vizte v pouličních článcích na Módním Pekle). I ti, kteří by u nás už dávno nosili sešmajdané rozkydlé boty od našich vietnamských přátel si tu vesele vykračují v konverskách a slimkách nebo chinos. Když už vám bylo čtyřicet, máte v obličeji nějakou tu vrásku, znamená to, že byste si měly nechat ostříhat vlasy a zahalit se do krabicoidní tuniky? Ale kdeže! To v Hipslohoodu nefrčí. Jo a taky - hipstatátové! Hodně často tu vidím s kočárky ne ženy, ale muže. A většinou vypadají, že by stáli za hřích. Tolik tedy povrchní dojmy z Osla, Oslanů, a tak.
Slíbila jsem taky, že se zmíním, proč to vypadá, že si zamiluju nedělní večery. Inu, to máte tak. V Oslo je všecko strašně drahé. Ono vůbec v celém Norsku. Takže člověk si vždycky dvakrát (ehm, dobře, možná tak asi pětkrát) rozmyslí, kam půjde a za co dá každou drahocennou norskou korunu. Třeba takovej půlčák piva, přátelé, vás v hospodě vyjde v přepočtu na skoro dvěstěpadesát korun. No nekup to! - Taky že nekoupim! Takže si samozřejmě všichni moc rádi vyměňují tipy na podniky, kde se dá nějak ušetřit. Když, jako já, jste dali alkoholu vale, máte to hned o něco jednodušší. No a k mému sluchu se doneslo, že existuje nějaká hospoda/klub Blå a že tam prej hrávajou. Sadármo. A tak jsme se tam s Joséphine vypravily. Očekávání veškerá žádná a upřímně - v neděl po osmé se mi ani nikam nechtělo. Ale když jsme se k hospodě přibližovat, začalo to vypadat slibně - spousta skvělého street artu a spousta hipsterů. Teď trochu odbočím a zmíním se o věci, která mě na Oslu nesmírně sere (pardon my French). Totiž, nejenom, že je tu všecko strašně drahé. Ale v rámci recyklace jsou tu zálohy na plastové lahve. Takže když si chcete koupit vodu v plastové lahvi, je to přímo vydřidušsky drahé. No a my, co dbáme na pitný režim (protože jinak nám hrozí migrény a to, že budeme protivní jak osina v zadku) si tedy za drahé peníze tu lahev s vodou koupíme a lahev si pak v rámci hesla omnia mea mecum porto nosíme všude v kabelce. No jo, jenomže ono taky pokud jdete do jakéhokoli podniku, tak vám tu lahev seberou. Vždycky. A vy, jako nováčci, si samozřejmě ne vždycky vzpomenete, že aha, tohle je "podnik", sice tam jdu na školou organizovaný kvíz, ale asi mi tam seberou mou fakt dóst drahou flašku na vodu, tak to abych ji radši nechala rovnou doma. No, takže samozřejmě i v Blå doznala konce jedna moje lahev (poslední zbylá z ČR, fňuk, achjo). Ale hned jak jsme vešly dovnitř jsem jim to odpustila. Bylo sice nerváno, ale už ode dveří bylo jasné, že jsme přišly na dobrou muziku. Každou neděli totiž v Blå vyhrává Frank Znort Quartet, což je, nehledě na název, kapela o víc než dvaceti členech, kteří se střídají za nástroji, ale hlavně za mikrofonem a jedou pecky od swingu přes blues po rock'n'roll a dechy říznutý punk a rap. A jsou naprosto skvělí. Takže jsem se okamžitě zamilovala a i když je mi jasné, že trávit v Blå každou neděli se mi asi nepovede, doufám, že se tam budu ocitat v četnosti více než malé. 

Tady taková pidi-midi ochutnávka toho, co se v Blå hraje. S pomocí znalejších, než-li jsem já, jsem zjistila, že to je cover písničky Guns of Brixton od The Clash. Cool, isn't it?

A když už jsme u těch hipstrů a tak, tak nemůžu nezmínit, že můj milovaný Hipsterhood má venku novou řadu. A je prostě ... boží. Posuďte sami a užijte si trochu nefalšovaného hipsterství! Ironically.

3 komentáře:

  1. Připadá mi bezva, jak tě ten Erasmus rychle hodil do pravého studentského světa! Myslím tím světa bez práce, starostí s bydlením a tak :) A i když vím, že vyřizování tam máš taky hodně (k tomu ještě abys vyšla dobře s penězi), tak to určitě musí být asi hodně osvěžující, co? :) Však jen si užívej, dokud jsi mladá, děvucho! ;) A užívej si to ve velkém hipsterském stylu, se vším všudy ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím uznat, že je to velmi příjemná změna :-). Samozřejmě, pořád je potřeba dávat si pozor, vyřizovat byrokracii a tak, ale prostě je to mnohem svobodnější. Říkám si, že si to po víc než dvou letech studia a práce dohromady asi zasloužím :-).

      Vymazat
  2. Ano ano ano, zasloužíš, Luci! :) A zasloužíš si hlavně i tu spoooooooustu krásných zážitků :) Moc na tebe myslím, abys tam každý den prožila něco božského, nač budeš vzpomínat ještě dlouho :o)

    OdpovědětVymazat