21. 3. 2013

Věci nevídané

Taky jste vždycky slýchali o tom, jak se někdo někam přihlásil, někde soutěžil nebo tak něco, úplně na to zapomněl a pak ho najednou překvapily zprávy o postupu či výhře? Tak mně se to konečně stalo taky, jupí! V našem informačních systému jsem zahlédla jakousi nabídku na nějaké testování za finanční odměnu. Tak jsem si říkala - za přihlášení nic nedám, zkusím to. Během minuty vyplnila přihlášku a ještě ten den na to úspěšně zapomněla. A dnes mě čekal mail o tom, že jsem byla vybrána, takže během jednoho měsíce budu účastníkem tréninku Akademie Věd ČR. Fíha! Prý by mi to mělo zlepšit paměť, možná i inteligenční schopnosti a ještě za to dostanu docela hezkou částku. Tomu říkám štístko!
Dneska jsme měli infoseminář o Erasmu. Částečně mě to vyděsilo, protože byrokracie s tím spojená je opravdu neuvěřitelná. Nicméně nedá se nic dělat, chci-li vycestovat, musím se ponořit do papírů a vyplňovat a podepisovat a hledat, hledat, hledat. Už se mi konečně podařilo zjistit, od kdy to vlastně budu v zemi zaslíbené. 12th August it is! Což je naprosto skvělé, protože před odjezdem stihnu vyřídit jisté ... kulturní nezbytnosti. Pak mi to taky připomnělo slavný projekt s názvem BA thesis. Lehce se mi při tom pomyšlení zatmívá před očima. Protože nejprve musím doklepat tento semestr. Hlavními úkoly je zvládnout francouzštinu, a pak taky všechny předměty. Mezitím se individuálně připravovat na CPE, které jsem dnes zaplatila a na které se mohu těšit v polovině června. A v Norsku krom zvládání evidentně ne zrovna jednoduchých předmětů (jojo, prejže na Erasmus se jezdí flákat ... nikoli do Skandinávie) bych se měla začít probírat čtením na bakalářku a minimálně si udělat osnovou a poznámky. Zase se mi začíná mírně rosit čelo. Asi si pro uklidnění ještě jednou přečtu tu fanfic, kde Darcy pomáhá Lizzie s magisterskou prací (a Lizzie, ta bestie, se navíc nemusí zaobírat státnicema, grrrrr). A obloukem se zase dostávám k myšlenkám, jak bych měla začít co nejdříve vyplňovat formuláře na Erasmus, zajít na centrum zahraničních studií ... ach jo. Ach jo.
Ale ne dnes večer. Dnešní večer, to je večer, kdy si dopřávám naprostou a absolutní pohodu. Večer, kdy Lizzie and Darcy (vím, je to trochu matoucí používat stejné jméno pro partnera i literární/filmovou/webseriálovou postavu) konečně zjistili, jak se věci mají.
Sorry I can't answer you right now because I'm recovering from Dizziness! 
Možná je to lehce nezdravé mít takové potěšení z webového seriálu, ale jak jsem dnes psala Moně, asi není správné, abych stále tak shazovala to, co mi dělá takovou radost. I ship Dizzie like hell and I don't regret nothing! (A jo, ten dvojitej zápor je tam schválně!) Takže co teď? Asi si ještě před spaním jednou přehraju dnešní díl a zalezu do postele s ... ehm ... nějakou tou fan fic. Pan Darcy (ten můj pan Darcy) je totiž stále ještě v práci a návrat v nedohledu. Když už musím být v té velké studené posteli sama, ať mě alespoň hřeje pěkné čtení, ne?
via: http://bennetdiaries.tumblr.com

4 komentáře:

  1. Přidávám se k rozčilování nad erasmáckým papírovaním. Zdá se mi,že je třeba vyplenit snad celý Boubínský prales, kolik papírů na to člověk vypotřebuje! A přitom jedno a to samé.

    CPE? Panejo, to ti teda budu držet pěsti. Moc se mi líbí,jak tedka upravili ty pravidla. Kdybych do těch zkoušek někdy šla, tak taky zkusím CPE, protože i kdybych byla hodně natvrdlá, tak CAE by mi dali. Určitě pak sepíšeš report, viď?

    Heej a co to první, to testování? To mě zajímá!!! To nám pak hezky popíšeš, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byrokracie zabíjí naše lesy! Ach jo :D Naštěstí nevím jak u tebe, ale u mě už toho pak dost probíhá online, tak snad až na ty první dokumenty už to půjde lépe. Tento týden chci vyplnit a odevzdat Learning Agreementy, aby se to konečně začalo hýbat. A jak jsi na tom ty?
      My stejně totiž máme u státnic jazykovou zkoušku v úrovni C2, tak jsem si řekla, že si raději připlatím, abych měla opravdu mezinárodně uznávaný certifikát, má to lepší zvuk než státnice - a navíc bych tím pádem měla pak před státnicemi o starost míň. Jen jsem si teď tak uvědomila, že jsem vlastně mohla počkat, až se vrátím z Norska ... no, co se dá dělat. To je totiž to, jak jsem myslela, že budu státnicovat už v lednu/únoru, plánovala jsem podle toho a ne vše jsem stihla přizpůsobit. Co naděláme, snad to zvládnu i teď :D. A samozřejmě report sepíšu, to se neboj! Stejně tak jako po tom testování, jdu tam v pátek, tak jsem moc zvědavá a určitě se o dojmy podělím! :-)

      Vymazat
    2. Jste víc pokrokoví. My na těch smlouvách sice máme mailovou adresu, ale všecko se posílá poštou. Dnes jsem odevzdávala Leedskou přihlášku, která se odesílá na konci března. No a budu čekat na mail z Británie, abych si mohla vybrat předměty a někdy do října (času dost) se bude muset vyplnit česká přihláška ... čili ten Learning Agreement. Pak podepsat smlouvu o předání stipendia a bláblybláblyblá. Ha, že prý mi musí přijít Acceptance letter ... ehm, mám se bát? :D

      Bakalářské státnice na C2? V tom případě chápu, proč se pořád něco učíš a proč jsi tak chytrá. U nás je C1. Dnes jsem viděla potvrzovací lejstro,že jsem této úrovně dosáhla - no, by mě zajímalo, jak tomu můžou věřit, ale nebudu do toho rýpat. Dobře to zní :D
      S CPE budeš těžká frajerka! Ehm, a jedna taková blbá otázka, kterou si kladu už docela dlouho a odpověď na ni je více než jasná. Proč vlastně Aj na UNI? Když CPE vypadá líp?
      Neříkám, že nám uni nic nedává .. tedka mám třeba didaktiku a ta je naprosto boží! ale prostě ... kdybych aspon měla pocit, že jsem na tom líp než ti, co třeba studujou práva nebo medinu a Aj se věnují jen tak mimo. Kdyby aspon totok ... stačí aby kámoška měla boyfrienda cizince a můžu se jít zahrabat.

      Vymazat
    3. Tak co se týče jazykových schopností, krom toho, že se na tebe angličtina valí ze všech stran a výborně jí rozumíš, toho na uni studiem anglistiky mnoho nezískáme. My měli povinně praktickou AJ jen v prváku a nestálo to za nic. Pak máme nějaké další nepovinné kurzy, ale taky jsou k ničemu. Já bych se ráda zlepšila hlavně v mluvení - lepší výslovnost a nedělat hloupé chyby (prostě mi někdy ujede třeba dvojitá minulost jako dnes - did she told you, tfuj!), ale moc nevím, jak na to. Já si myslím, že z anglistiky máme lepší předpoklady pro učení díky tomu, že taky víme, jak ten jazyk funguje a porozumění máme myslím opravdu dobré. Ale jak říkáš, stačí, aby měla kamarádka z ekonomky native speakera za bojfrenda, a kde sme, že jo. Ale jsem si jistá, že Eramus nám oběma v tomhle dost pomůže ;)

      Vymazat