6. 2. 2013

Znavená u jezu

Máme návštěvu z ostrovů. Mě bylo jasné, že když už si pan Darcy "udělá" přátele, že to bude stát za to. Takže místo bezcílného bloumání po internetu se spíš snažím socializovat a taky udržovat hnízdo, abych se nemusela stydět za nepořádek. Půl pondělí jsme protoulali Brnem, nikdy mě nenapadlo, že se toho dá pěšky projít za takovou krátkou chvíli tolik. Včera jsme vyrazili na jazz a všichni přežili (doufám, že se z toho nestane nějaké varování, Fayin jazz, synonymum pro šialenstvo), mě se moc líbilo, i když by tomu Edgarovi opravdu měli dát najíst. Vím, že správnej umělec má bejt chudej, vymrzlej a hladovej, ale co je moc, to je moc. Úspěšně se také zbavuji nabytých financí, takže nové dva slovníky, dvě učebnice a nějaké další věci, které tady raději nebudu psát, protože když vidím, co všechno jsem zatím stihla nakoupit, točí se mi hlava a je mi stydno. Ale myslím, že jsem teď utrácela docela rozumně, s rozmyslem a za věci, které sice 100% nepotřebuji, ale budou se moc hodit.
Nevím, kdy se zase dostanu k psaní, ráda bych si ostrovní návštěvy užila co nejvíce. Kolikrát se vám poštěstí hostit Ira, který miluje Skotsko, umí 5 jazyků včetně irštiny, je inteligentní, společenský a neuvěřitelně milý?

11 komentářů:

  1. Irština... mhm, sexy, co? ;) Ehm a máte nějaké společné fotky? Ráda bych se pokochala takovou charismatickou návštěvou ;))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím ne, ale doufám, že se nějak stihnem zvěčnit, než nám odjede. Jakože jo, no irština ... ale ona mi stačí i ta angličtina, abych se přiznala :D.

      Vymazat
  2. Ale chci hlavně vědět,jaký slovník?

    (a trkly mě dvě hrubky, najdeš? :o)ne že bych chtěla být protivná, pro mě je to taková hra k procvičení české gramatiky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oxford Advanced Learner's Dictionary a ještě mi připravujou Oxford Collocation Dictionary, měli by ho dostat do konce týdne. Jestli myslíš ty dvě chybné mě místo mně, tak přiznávám, že jsem na tohle rezignovala a neřeším to (většinou píšu pouze mě). A to nabyté je myslím správně - ne ve smyslu, že jsem je do sebe natloukla (jako hlava nabitá vědomostmi), ale že jsem jich nabyla. Jinak už jsem si ničeho nevšimla.

      Vymazat
  3. Ou je je je, asi už 8.edici, což? Já mám svého mazlíka doma :o) Sice sedmička, ale nevadí.
    Rovněž doporučuju Oxford Studijní slovník - ten používám,když jsem líná, je to kombinace výkladovo-překladového slovníku. Cd samozřejmostí. Collocations a Phrasals musím doplnit, mám jen Idioms :o) A jéje, včera jsem se zamilovala do dalšího ...
    Jj,myslela jsem to "mě" ... chápu, já se zas nemůžu srovnat se S/Z, tak to pořád datluju do googlu a podle toho "opisuju" :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, osmá edice. Nad tím studijním jsem taky uvažovala, zase někdy příště (objednala jsem si ještě totiž ty Oxford Word Skills Advanced a pak ty OWS - Idioms and Phrasal Verbs :D ). A už jsem četla, jak tě okouzlil Fronkův - vůbec ho neznám, musím do něj taky někde alespoň nakouknout!
      Já si vždycky říkám, že už si na mě/mně začnu konečně dávat pozor, ale nějak pořád nic :D. S/Z mi až tak neva, ale mám pak dost problém ještě s příslovci - co se píše dohromady a co zvlášť. Čeština je někdy mor :D

      Vymazat
    2. Jsem moc zvědavá,co na ty word skills budeš říkat, já jsem z nich opravdu nadšená. A musím přiznat, že i v Inter se najdou věci, které neznám. Už mám všechny tři a musím říct, že pro výuku je to parádní věc a studentům se to opravdu líbí. A ty Idioms and Phrasals máš inter nebo advanced?
      Fronkův je jen překladový, ale on ho neustále updatuje a připadá mi, že je velmi zahuštěn informacemi. No ale to je asi každej slovník. Však to určitě znáš, začteš se a jen vzdycháš :D :D

      Ty chyby mi připomněly, že jsem včera normálně zapomněla, kdy se v angl.příslovcích píšou dvě L a kdy ne. Jsem si to normálně musela najít, a pak jsem si vzpomněla. Fakt debil :D

      Vymazat
    3. Já se na ně už moc těším! Obojí jsem si objednala Advanced, abych se vycepovala na CPE, ale je mi jasné, že Intermediate by mi taky prospěly a i tam bych se poučila. Taky si asi časem pořídím všechny, během letoška začnu zase učit (that's the plan and nothing can stop me), takže se budou hodit :-).
      A jo, ty zdvojený L mi taky dělaj problém. Pravidlo si dobře pamatuju, ale často tam něco prsknu a teprve při kontrole koukám, že je to blbě :D. Ale vůbec zdvojený souhlásky mi v angličtině dělají dost problém, nemáš tip, jak si s nimi poradit?

      Vymazat